Nazwa forum

Opis forum


#1 2009-06-26 12:46:25

bordarek

Administrator

Zarejestrowany: 2009-06-02
Posty: 6
Punktów :   

Wzór umowy z firmą Lokia

Umowa o zarządzanie nieruchomością

zawarta w dniu …………..  2008 r. w Krakowie, obowiązująca od ………..  2008 r. pomiędzy:

Wspólnotą Mieszkaniową nieruchomości położonej w Krakowie przy                 ul. ……………………………….., reprezentowana przez Zarząd w składzie:
1…………………………..
2………………………...
wybrany uchwałą nr …… na zebraniu właścicieli, które odbyło się w dniu ………………………. 2008 r.
a
Leokadią Jurkiewicz-Kozłowską, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Administracja Domów „Lokia” z siedzibą w Krakowie przy ul.Ariańskiej 8, zwaną dalej Zarządcą,

[przedmiot umowy]
1.1     Przedmiotem niniejszej umowy jest zarządzanie nieruchomością wspólną położoną w Krakowie przy ul……….., składającej się z działki gruntu o powierzchni  m² oraz budynku mieszkalnego wielorodzinnego o powierzchni użytkowej….. m².
1.2     Wspólnota zleca Zarządcy wykonywanie czynności określonych w pkt. 1.1. a Zarządca przyjmuje obowiązek ich wykonywania.
1.3     Przez zarządzanie nieruchomością strony rozumieją podejmowanie wszelkich decyzji i czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie nie pogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem oraz do uzasadnionego inwestowania w tę nieruchomość, a także działania organizacyjno- prawne związane z funkcjonowaniem Wspólnoty, obejmujące czynności zwykłego zarządu .
1.4     Do podjęcia przez Zarządcę czynności przekraczających zwykły zarząd konieczna jest zgoda Wspólnoty wyrażona w uchwale.

[obowiązki Zarządcy]
2    Do obowiązków Zarządcy należy w szczególności:
2.1     ustalanie aktualnego stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali,
2.2     prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy Prawa budowlanego,
2.3     zapewnienie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami Prawa budowlanego,
2.4     zapewnienie utrzymywania w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali,
2.5     zapewnienie dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu, odprowadzania ścieków oraz wywozu nieczystości stałych,
2.6     zapewnienie usług kominiarskich i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej,
2.7     zapewnienie wykonywania remontów i napraw, a także usuwania awarii w zakresie bieżącej konserwacji wspólnej,
2.8     ubezpieczenie nieruchomości wspólnej od odpowiedzialności cywilnej oraz od ognia i innych zdarzeń losowych,
2.9     dbałość o zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia,
2.10    dokonywanie opłat publicznoprawnych, o ile nie są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
2.11    przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
2.12    przygotowanie projektu planu gospodarczego oraz umożliwienie członkom wspólnoty zapoznanie się z nim przynajmniej na 3 tygodnie przed głosowaniem w spawie jego przyjęcia,
2.13    pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości oraz wszelkich opłat wnoszonych przez członków Wspólnoty,
2.14    rozliczanie wszelkich kosztów związanych z eksploatacją nieruchomości wspólnej oraz realizacja planu gospodarczego, a także, w razie konieczności, prowadzenie ewidencji przychodów i rozchodów,
2.15    prowadzenie księgowości wspólnoty w zakresie wymaganym przepisami,
2.16    sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego i przedstawienia go Wspólnocie na 3 tygodnie przed terminem zebrania sprawozdawczego,
2.17    wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej wymaga pisemnej zgody zarządu Wspólnoty,
2.18     wydawanie zaświadczeń potrzebnych w celu uzyskania dodatku mieszkaniowego lub pomocy społecznej,
2.19     bieżącego informowania zarządu wspólnoty o stanie spraw wspólnoty, a raz na kwartał, począwszy od dnia zawarcia umowy, do sporządzenia pisemnego raportu na ten temat.

[zawieranie  umów w imieniu wspólnoty]
3.1      W celu wykonania obowiązków wynikających z niniejszej umowy Zarządca                                                                                        może zawierać konieczne umowy.
3.2 Zarządca zobowiązany jest do stałego kontrolowania wykonywania  zawartych przez siebie umów.




[finanse Wspólnoty]
4.1     Środkami finansowymi Wspólnoty dysponuje Zarząd i  Zarządca.
4.2     W przypadku niespodziewanej awarii przekraczającej zakres bieżącej konserwacji, Zarządzający może usunąć awarię ze środków Wspólnoty, do wysokości nie przekraczającej łącznie …………. zł.

[pełnomocnictwa]
5.1     Zakres uprawnień Zarządcy związanych z reprezentowaniem Wspólnoty w wykonywaniu umowy określą pełnomocnictwa.
5.2     Do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu potrzebne jest osobne pełnomocnictwo.

[remonty]
6.1     Zarządca jest uprawniony do przeprowadzenie remontu  nieruchomości wspólnej wyłącznie na podstawie planu gospodarczego zatwierdzonego prawomocną uchwałą Wspólnoty.
6.2      Remonty nieruchomości wspólnej odbywać się mogą wyłącznie w oparciu o szczegółowy plan remontu sporządzony każdorazowo przez Zarządcę i zatwierdzony przez Zarząd Wspólnoty.

[przejęcie zarządu]
7. Zarządca zobowiązany jest do przejęcia zarządu z dniem ……………y 2008 roku.

[wynagrodzenie Zarządcy]
8.1 Za wykonane czynności Zarządca będzie otrzymywać wynagrodzenie miesięczne w wysokości ……….zł netto. Wynagrodzenie waloryzowane będzie w każdym następnym roku trwania umowy po ustaleniu z zarządem Wspólnoty.
8.2 Wynagrodzenie za dany miesiąc będzie płatne z góry do dnia 10- go każdego miesiąca.

[oświadczenie o ubezpieczeniu]
9. Zarządca oświadcza, ze jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w STU ERGO HESTIA nr polisy 001000014988 zawarta  na kwotę 50 000,00 EURO.


[czas trwania umowy]
10. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia na koniec miesiąca kalendarzowego przez każdą ze stron. Wypowiedzenie umowy powinno być dokonane w formie pisemnej pod rygorem uznania go za nieskuteczne.
[obowiązki Zarządcy po wygaśnięciu umowy]
11. W razie wygaśnięcia umowy Zarządca obowiązany jest do:
11.1 sporządzenia w terminie miesiąca protokołu zdawczo- odbiorczego z uwzględnieniem:
11.1.1 stanu technicznego nieruchomości,
11.1.2 stanu prawnego nieruchomości,
11.1.3 stanu zobowiązań i rozliczeń finansowych wspólnoty,
11.1.4 spisu inwentarza Wspólnoty.
11.2 Przedłożenia w terminie 1 miesiąca sprawozdania z dotychczasowego wykonania planu gospodarczego.
11.3. Niezwłocznego wydania majątku wspólnoty w tym posiadanej dokumentacji dotyczącej nieruchomości i spraw Wspólnoty- w szczególności dokumentacji budowlanej dotyczącej strony prawnej nieruchomości, zawartych w imieniu Wspólnoty umów, ksiąg rachunkowych.

[zmiana umowy]
12. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

[stosowanie przepisów]
13. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o własności lokali oraz ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz innych ustaw i rozporządzeń.

[egzemplarze]
14. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.



Wspólnota                                                                                     Zarządca

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.11wdw.pun.pl www.lubuscy-kibice.pun.pl www.aaauni36.pun.pl www.ls2008-pl.pun.pl www.slavicnation.pun.pl